onsdag 28 juli 2010

Tips på hur man går ner sig snabbt


Ok, i sommar har jag seriöst sunkat ner mig så äckligt. Jag längtar verkligen efter ett schema som tillåter regelbundna duschar och mascara samt rena kläder.

Jag har gått från... relativt slacker-okej till det här:


Hur har jag burit mig åt?
Här kommer några tips på hur du kan få min strålande energirika look!

  • Skaffa ett jobb där du måste röra mycket på dig samtidigt som du måste vara relativt påklädd så du svettas riktigt rejält. Gärna ett extra stressigt så svetten inte hinner torka in utan hela tiden "fylls på".
  • Duscha regelbundet är överskattat. (Eller i mitt fall ogjort arbete om jag ska jobba dagen efter.)
  • Rena och hela kläder.... nej tack, inte när man riskerar att få bajs på dem.
  • Smink. Finns ingen att sminka sig för. Bara jobbigt att tvätta bort.
  • Den perfekta bonnabrännan? Uppnås bäst genom att vara delvis påklädd när man jobbar och endast blotta väl valda delar, t.ex. halva ena armen.
  • Smycken/accessoarer? Ingen bra idé då detta kan användas mot en som vapen om man råkar reta upp någon.
  • Nagellack? Blir det ett jävla liv om. "(Flämt) Titta! Hon har oreangea naglar!" Vilken världssensation, ring polisen!
  • Hår? Hopplöst fall. Släng upp det i samma frisyr varje gång man jobbar för annars känner de inte igen en.
  • Raka benen? Don't think so. Welcome to the djungle!
  • Parfym? Umgås gärna så mycket som möjligt med rökare för att få den där extra mustiga odören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar